pirmdiena, 2011. gada 10. oktobris

Cidonijas ar cukuru


Brīvdienās mūsmājās uz dažām stundām iestājās īstens cidoniju virpulis! :)

Iestājās gluži neplānoti, jo par cidonijām plānveidā šoruden kaut kā nebija sanācis aizdomāties, bet aizbraucot uz laukiem un vietējā veikalā ieraugot sludinājumu par cidoniju tirgošanu, mani nepameta vīzija par milzum lielu daudzumu cidoniju sukāžu.. un atmiņas kā bērnībā tādas ēdu pie savas draudzenes, tāpēc tirdziņa dienā, šķiet, ka biju viena no pirmajām pircējām. :)


Ļoti, ļoti sen nebiju cidonijas griezusi, tāpēc bija piemirsies, ka tas nemaz nav tik viegli un vēl jo vairāk - nepavisam nav ātri, jo ogas ir pacietas un iekšā ir daudz mazu sēkliņu.

Griezu plānās šķēlītēs un periodiski apkaisīju ar cukuru, kā rezultātā pēc kāda laika izveidojas sula.. mm.. cik garšīga.. :)

Lai iegūtu sukādes, kundze, kas cidonijas tirgoja, ieteica šādi noturēt burciņās nedēļu, tad noliet sīrupu un cidonijas kaltēt.. Manas burciņas kā reiz jau ir nedēļu nostāvējušās, tāpēc šobrīd esmu dilemmas priekšā - atstāt kā ir un ēst ziemā ar tēju vai tomēr mēģināt taisīt sukādes?

Līdzās ogām tirdziņā pārdeva arī jau izspiestu cidoniju sulu. Pārdevēja ieteica sulu sajaukt 1:1 ar cukuru un tas arī viss - bez kādas karsēšanas un vitamīnu zaudēšanas tāda visu ziemu esot uzglabājama ledusskapī vai pagrabā. Tā nu manam 1,5 kg ogu pievienojās arī 3 litri sulas.  :)


Kā šī recepte darbojas praksē - varēšu izstāstīt pavasarī, bet iegūtais sīrups ir ļoooti garšīgs.. :)

Kādas ir Jūsu cidoniju receptes? Man ir liels kārdinājums nākamreiz braucot uz laukiem nopirkt vēl... :)

26 komentāri:

  1. es gan sakaltēju tāpat ko malt savās veselīgās brokastīs. gan savārīju ar cukuru mazās burciņās ko ziemā karstajos dzērienos lietot :)

    AtbildētDzēst
  2. Mmm, iekārdināji, man arī sagribējās jozt uz vietējo tirgu! :) Paldies par ierosmi!

    AtbildētDzēst
  3. Es ar cidonijām rīkojos sekojoši: sagriežu un apkaisu ar cukuru (bet nelieku tik daudz cukura, cik parasti minēts, man uz 1,5 kg cidoniju ir mazāk kā kg cukura0. Tad noturu to visu ledusskapī 2-3 dienas, ik pa laikam apmaisot, lai labāk sajaucas un izdalas sīrups.

    Pēc tam sīrupu noleju un cidonijas ar rokām izspiežu, cik nu var un salieku atsevišķā traukā. Sausās sukādes uz dienu vai divām iemetu saldētavā. Sīrupu saleju plastmasas mazajās pudelēs un saldētavā iekšā (tā kā nelieku daudz cukura, tad tā sīrupu var notūrēt ilgstoši.. un kad viena atkausētā pudele ledusskapīiet uz beigām, tad ielieku nākamo)...

    Kad sukādes "nosaldētas" lieku tās uz cepamā papīra un kaltēju cepeškrānsī uz kādiem 50-60 grādiem (parasti pirms darba no paša rīta kādu stundu padarbinu cepeškrāsni, ik pa laikam apmaiso un tad atstāju viņas plītī, lai turpina kaltēties un pēc tam vakarā atkal uz stundiņu ieslēdzu - pakaltēju, pēc tam plīti izslēdzu un atstāju siltumā)... tā darbojos kamēr pavisam izkalpušas - nelīp vairs sīrups pie rokām.. atkarībā no daudzuma 2-3 sildīšanas cikli sanāk...

    Saldēšana nodrošina to, ka viņām mainās struktūra un rezultātā pēc kaltēšanas viņas ir tādas mīkstākas... kā marmelādei līdzīgas...

    AtbildētDzēst
  4. Man gan receptes nav, bet tavs ieraksts man atgādināja arī manu bērnību - ar visu gardo sīrupu, un to, cik grūūūūūūūūūūti tās cidonijas bija griezt:)

    AtbildētDzēst
  5. Madara un Ieva - liels paldies par ieteikumiem un receptēm. Ir vairak nekā skaidrs, ka man noteikti ir jānopērk vēl cidonijas. :)

    AtbildētDzēst
  6. Es cidonijas samaļu, nevis griežu.

    AtbildētDzēst
  7. Es, savukārt, iemanījos cidonijas vienkārši griezt šķēlītēs no ārpuses (kā mizojot). Tas ir krietni vieglāk, jo nav jāgriež tā cietā serde un arī sēklas "neiet pa gaisu".

    AtbildētDzēst