piektdiena, 2011. gada 29. jūlijs

Kūka skudru pūznis



Gluži neplānoti, bet pirmais bloga raksts ir sanākusi recepte, turklāt vēl kūkveidīgā.. (laikam tas vārds balle ir mani iespaidojis J ) lai nu kā - skudru pūznis ir viens no maniem iecienītākajiem našķiem.. jā, jā, tas ir salds, kalorijām bagāts, bet arī tik ļooooti gards J netaisu to bieži, bet allaž priecājos, kad sanāk piemērota izdevība.. izvēlos taisīt pati, jo tā ir ne tikai garšīgāk, bet man vnk pašai garšo apēst lielu šķēli.. nevis super mini mazos veikalu izstrādājumus. Iesaku pamēģināt, jo recepte ir vienkārša un ātri pagatavojama (apmēram 30min).

Vajadzēs:
-         3 paciņas Selgas cepumu
-         1 bundžiņa vārītais kondensētais piens (var vārīt arī pats, bet man tas liekas pārāk ilgi)
-         1 paciņa sviesta
-         Indijas rieksti
-         Magones
-         Kakao

Riekstus un cepumus sasmalcina. Es to daru ar blenderim līdzīgo ierīci, kas smalcina, bet var arī ar rokām vai mīklas rullīti izrullējot. Cik smalki cepumus sadrupināt ir pēc paša vēlēšanās – līdz absolūtai pulvera konsistencei gan nekad nemaļu. Tad visu ber bļodā un pievieno magones. Izkausē 3/4 no sviesta. Izkausēto sviestu saputo kopā ar vārīto kondensēto pienu. Putojot tas top krietni gaišāks un šķidrāks kā sākotnēji. Saputoto masu liek klāt jau sasmacinātajiem cepumiem, riekstiem un magonēm. Tālāk visu to ar rokām kārtīgi izmaisa/izmīca, lai cepumi paliek mitri un viss ir kārtīgi sajaucies kopā. Tālāk visu samīcīto masu kārto uz šķīvja. Šeit svarīgi masu drusku saspiest, lai pēc tam, kad kūka būs pastāvējusi un savilkusies, griežot ir saturīgas šķēlītes un nav irdena vai ārā jūkoša. Otrs variants ir kārtot mazas kaudzītes uz kūku papīriņiem (nu kā veikala variants).
Atlikušo sviestu izkausē un sajauc kopā ar kakao. Kakao lieku pēc sajūtām, lai nav pārāk šķidrs un nav arī pārāk biezs. Ar iegūto šokolādi dekoratīvos nolūkos aplaista kūkas augšu.
Viss – kūka gatava! J Pirms ēšanas tai vēlams nostāvēties ledusskapī, lai savilktos J Visgardākā man tā šķiet, kad ir nostāvējusi vismaz 24h, bet nekas netraucē to ēst jau krietni ātrāk.
Ideāla kopā ar kafiju J Nav iespējams apēst ļoti daudz, bet vienmēr pēc pirmā gabaliņa noteikti gribās vēl arī otro J 

Recepte ir sen atpakaļ aizgūta kaut kur internetā un tad laikā tapusi manis pielāgota. Ja negaršo rieksti – no tiem var atteikties.

2 komentāri:

  1. pamēģināšu! man vajag meitiņai uz 1. dzimšanas dienu :)

    AtbildētDzēst
  2. paldies par lielisko recepti. esmu jau neskaitāmas reizes taisījusi un draugi arī man kādi 10 jau ir lūguši šo recepti. Nosūtīju viņiem šo linku :)

    AtbildētDzēst