otrdiena, 2013. gada 12. marts

Adāmadatas: metāla vs koka

Koka adāmadatas izmēģināju drusku spiestā kārtā, kad adīju savu pusmēness šalli. Adīju, adīju, līdz tiku tik tālu, ka nekur nebija nopērkamas man vajadzīgā izmēra adatas ar atbilstošu savienojuma garumu. 

Bet par visu no sākuma. :)

Tā kā sevi ieklasificēju pie amatiera  - kategorijas svētdienas adītāja, tad ne tuvu nebiju aizdomājusies par tehnoloģiju attīstību rokdarbu piederumu jomā.  

Kad pirms pāris gadiem Cēsīs rokdarbu veikaliņā man atteica Addi adatas – tad, nu kā pirmās nopirku, tā arī lietoju. Biju, protams, dzirdējusi par koka, bet kaut kā nebiju aizdomājusies, ka man tādas vajag izmēģināt, jo tik daudz cik es adu, man ļoti apmierināja visas manas esošās. Tā nu man līdz šim bija 2 resnumu zeķu adatas un 4 dažāda izmēra adatas ar savienojumu jeb trosīti.


Esmu arī izmēģinājusi vienas adatas kas saucas Pony – tas tiešām bija briesmīgas, jo viss visu laiku ķērās starp savienojumu un adatu. Kā arī vēl kaut kādas nezināmas plastmasas ražojuma. Bilžu nav, jo abas tiešām bija tik sliktas, ka esmu jau sen izmetusi viņas ārā.  

Adot pusmēnesi – secināju, ka max ar kādu savienojuma garumu ir atrodamas adatas ir 2m, bet tas ir ļoti reti un nekur nebija man vajadzīgā izmēra - Nr.4. Ar pārtraukumiem, bet aptuveni dienu es veltīju dažādu rokdarbu veikalu apzvanīšanai Rīgai un vēl dažu tuvāko apstaigāšanai mēģinot atrast Nr.4. adatas ar savienojumu 200cm
 
Tagad saprotu kāpēc – arī adatu jomā tehnoloģijas IR apsveicami progresējušas un nosaukums tam ir KnitPro. Rezultātā vairs nav jāpiemeklē vajadzīgais savienojuma garums, bet to pavisam vienkārši var pagarināt pats cik garu gribas. 


Teikšu kā ir – pirku adatas ar palielām bažām. Ne tik daudz dēļ tiem savienojumiem kā tieši koka. Man nez kāpēc līdz šim likās, ka adatām piederas būt tikai no metāla, jo koks ātri salūzīs. Un, ak, kā es kļūdos un cik stereotipisks aizspriedums šis ir.
Tad nu tā – šalle gatava un adatas arvien ir vietā. Un varu salīdzināt vai un kāda ir atšķirība starp metāla un koka adatām. 

Kādas ir galvenās atziņas? 

1.Ja skatās no adīšanas viedokļa, tad, manuprāt ar abām adīt ir vienlīdz labi

Pirmajā brīdī manas KnitPro adatas likās galos asākas un spicākas, salīdzinājumā ar līdzšinējām metāla Addi, tāpēc likās, ka drusku par stipru duras pirkstos, ja stiprāk vajag uzspiest. Skatoties bildē saprotu kāpēc - metāla adata tiešām ir mazāk spica.

 
Bet problēma, ka koka likās pārāk asas bija īslaicīga – vai nu tas pats spicums mazliet apdilst vai arī mani pirksti pierada, bet katrā ziņā nekādu diskomfortu vairs nejutu.  

2.Tehnoloģijas rullē, jo es tiešām esmu sajūsmā par to savienošanas iespēju. Tas ir tik ērti – saskrūvē un pagarini cik vajag. Kaut vai līdz bezgalībai. 

3.Izpildījums, kas šīm tehnoloģijām ļauj realizēties ir labs. Man negadījās, ka adatas un savienojums vai vieta, kur savienojas abi kabeļi atdalītos paši no sevis. Tomēr periodiski piefiksēju, ka ik pa laikam savienojumiem ir tendence it kā drusku atskrūvēties valā. Nezinu kāpēc tā. Varbūt brāķis, bet varbūt tāpēc, ka brīžam adot adata un adījums tā kā „sagriežas” un attiecīgi tad pagrozot adatu, iespējams, ka skrūvītes kaut kā atskrūvējas. 

4. Adījums starp savienojumu un adatu slīd labi un neķeras. Starp vietu, kur ir savienoti abi kabeļisavukārt ķeras, ja adījums nav sasniedzis ļoti lielu izmēru.


Varbūt mana dzija bija jocīga, bet tomēr domāju, ka nē. Un kamēr vien adījums nebija sasniedzis gigantiskus apmērus - tā īsti vienmērīgi neslīdēja – adījums visu laiku sastājās līdz tai kabeļu savienojuma vietai. Bildē var redzēt kā es to domāju. Protams, kad pārstumj ar roku pāri, tad jau viss tālāk ok. 

5. Pašas adatas kā tāds bija ok. Pirmajā brīdī sākot adīt likās, ka dzija slīd sliktāk kā uz manām iepriekšējām Addi, tomēr pēc kāda laika (laikam kaut kā ieberzējās vai pieslidinās) vairs tā nelikās.

6. Kad daudz un plaši biju izmeklējusies par adatām, secināju, ka manām jaunajām KnitPro (īstiem zvērinātiem adītājiem tas jau it nemaz nav jaunums) ir pat teju vai fanu pulki. Nu vismaz tā man likās palasot atsauksmes un pat tēmu lapas par šīm adatām dažādās Latvijas rokdarbu un forumu lapās. :) 

7. Cenas ziņā KnitPro salīdzinājumā ar Addi, manuprāt, sanāk dārgāks pie pašas pirmās pirkšanas reizes. Kad jau kabeļi ir, tad piepirkt klāt vajadzīgā resnuma adatas ir aptuveni tas pats vai pat lētāk kā arvien pirkt jaunas metāla adatas ar savienojumu.  

 
8. KnitPro adatām ir forša opcija - pašas koka adatas vietā savienojumam pieskrūvēt tādu kā korķi - līdz ar to var droši izmēģināt uzadīto iespēju robežās piemērīt/ pārvadāt/ nesāt kaut kur apkārt un nav jābaidās ka valdziņi nomuks no adatām. Man šis noderēja pašās beigās, kad raucu šalli nost. 

9. Tad nu visu saliekt kopā – no koka adatām nav jābaidās, gan koka, ar abām ir vienlīdz labi adīt. KnitPro adatu lielākais ieguvums manā skatījumā ir tieši šī transformēšanas iespēja. Katrā ziņā vēlreiz pie vajadzības izveidot kaut kādus noteiktus savienojuma garumus un tamlīdzīgi – es noteikti vairs neiešu cauri epopejai „vajadzīgā garuma un izmēra atrašana”. Pilnīgu adatu nomaiņu pagaidām savās mājās neplānoju, jo neadu tik daudz un bieži, bet ko var zināt.. :)  

 
Nu, pastāstiet, ar kādām adatām Jūs adāt? 
Un kam dodat priekšroku – metālam vai kokam? :)

5 komentāri:

  1. Man ir bambusa adatas, kopš sāku ar tām adīt, metāla vienkārši izmetu ārā... Man metāla adatas vienkārši nervus b0jāja, jo vienmēr slīdēja ārā...

    AtbildētDzēst
  2. Oi, es esmu Knit Pro fans. Ja skrūvējas vaļā, tad tas nozīmē, ka ir par vāju pievilkts. Tāpēc tur ir katrā komplektā tie metāla āķīši, lai stingri pievilktu. Es gan visus āķīšus sen esmu pazaudējusi, pievelku ar parastām saspraužamajām adatām. Vienu KnitPro adatu esmu gan nolauzusi - vietā, kur ir tas dzelzītis klāt. Vīrs izčakarēja ārā koku no dzelzīša un iemontēja iekšā to pašu nolauzto adatu, tā ka viss darbojas, tikai ir pāris centimetrus īsāka. Es vairs nemūžam negribētu adīt bez maināmajiem kabeļiem un tiem "korķiem". Mana problēma ar KnitPro gan ir drusku cita - es neesmu iekārtojusi vienu konkrētu vietu, kur visu glabāt, tāpēc man mūždien nozūd vai nu īstā garuma kabeļi, vai adatas. Un vēl - man ir, ja nemaldos, seši kabeļi, kurus salikt katru reizi pa maisiņiem es esmu par slinku, tāpēc man gribētos, lai kaut kur uz paša kabeļa arī būtu izlasāms, kas tas ir par garumu. Jo izmērīšana jau būtībā neder, tā kā garums ir ar visām adatām aprēķināts.

    AtbildētDzēst
  3. Man Knit Pro periods jau aiz muguras..bija interesanti-iemācījos skrūvēt, bet zeķu adāmās salūza, bet tās ar kabeli-skrūvējās vaļā, valdziņi iestrēga savienojuma vietā un pašas adatas duras pirkstgalā, kad adījums paliek smagāks.Ārkārtīgi dārgā cena mani atturēja no jaunāko modeļu apgūšanas. Arī man ir niķis visus tos smalkos knibuļus pazaudēt un, kad vajag-to vairs nav.
    Tāpēc es arī fanoju par bambusa adatiņām-tās ir vieglas, nelūzt, neslīd laukā un ir lētas.

    AtbildētDzēst
  4. Paldies, meitenes, ka padalījāties ar viedokļiem :)

    Es tagad samulsu - ar ko tas KnitPro atšķiras no bambusa? Man pa lielam abas liekas vienādas = koks.

    Diāna - par to garumu tas man ar liekas, ka vajadzētu, ka rakstīts uz kabeļa + man vispār bija liels pārsteigums, ka sapratu, ka garumu viņi kabelim rēķina ieskaitot arī adatu garumu.

    AtbildētDzēst
  5. Laba diena,

    Jums ir nepieciešams steidzams aizdevums, lai sāktu lielu uzņēmumu. Tas ir aizdevumu kompānijas reitings. Nodrošināsim aizdevumu ar likmi 2%. Aizņēmējs būs kreditora izslēgšanas aizdevums. Nodrošināsim aizdevumu no 50 000 ASV dolāriem, 1 000 000 ASV dolāru. 100 000 000 USD. Aizņēmējam ir atkarīgs no aizdevuma pieteikuma iesniedzēja vajadzībām, maksimāli no 1 līdz 30 gadiem. Ja jums tas ir nepieciešams Aizdevums Sazinieties ar mūsu uzņēmuma aizdevuma līgumu vai e-pastu mums fred_foldvik2013@outlook.com par jebkuru aizdevumu, kas jums nepieciešams.

    Aizņēmēju informācija

    Tavs vārds ...
    Tava valsts.....
    Jūsu adrese .....
    Jūsu profesija ...
    Sociālais statuss .......
    Pašreizējā situācija darba vietā
    .................................. ...
    Tālruņa numuri / mobilā telefona / telefona birojs
    .................................. ...
    Mēneša ienākumi .....
    Aizdevuma termiņš
    Kredīta summa
    Kā Jūs uzzinājāt par mums?
    Vai jūs jau esat pieteicies?
    Vai tu runā angliski?
    .................................. .......
    Mēs piedāvājam aizdevumu, lai atmaksātu parādu, personīgo, biznesa un rēķinu aizdevumu arī,

    Sveicieni.

    Freds kungs

    AtbildētDzēst