pirmdiena, 2011. gada 26. septembris

Riekstiņi ar kondensēto pienu


Riekstiņi ar vārītu kondensēto pienu, ir viens no maniem mīļākajiem našķiem ar bērnības garšu :)
Kopš pirms dažiem gadiem manā īpašumā nonāca neviena nelietotas un aizmirstas riekstiņu formītes, priecājos, ka varu tos izcept pati, jo mājās cepto garša nav pat salīdzināma ar veikalos nopērkamajiem.

Vajadzēs:
1) 250 gr sviests vai konditorejas izstrādājumu margarīns
2) 1 glāze cukura
3) 2 olas
4) 2 glāzes miltu
5) 1,5 bundžiņas vārīts kondensētais piens (es pērku jau gatavo, jo man liekas, ka vārīšāna ir pārāk laikietilpīgs process)

Istabas temperatūrā atlaidinātu sviestu/ margarīnu sakuļ ar cukuru. Kad masa sāk palikt gaišāka, liek klāt olas un visu turpina kult, līdz nav vairs jūtami cukura graudiņi. Tad tālāk pievieno miltus, visu kārtīgi izmaisa/ izmīca un liek nostāvēties ledusskapī vismaz uz 2h.

Kad mīkla nostāvējusies, pirms likšanas formītēs, to vēlreiz pārmīca. Tālāk jau tikai cepšanas process. :) Pirms lieku mīklu, formiņas vienmēr nedaudz iesmērēju ar sviestu/ margarīnu. 
Kas svarīgi - mīklu nevajag likt ļoti biezā slānī, lai saglabātos vidus daļa, kur smērēt pildījumu un cepšanas starplaikos noteikti turēt ledusskapī, jo auksta tā vieglāk smērējama formiņās.


Cep apmēram 200C. Precīzu laiku cik ilgi cept, nekad neuzņemu, bet kad malas paliek zeltainas - nozīmē, kamēr ir gatavas.


No ideāli gataviem, līdz absolūti piedegušiem riekstiņiem ir pavisam mazs solis, tāpēc redzot, ka maliņas sāk palikt zeltainas, ļoti jāvaktē, kad ņemt ārā. Lai izņemtu no formiņām, izveicu darbības ar 2 dakšām :) Nekādā gadījumā neiesaku mēģināt pieskarties formiņai ar pliku roku - tas ir ļoooooti karstas. 

Kad visi riekstiņi sacepti, pirms smērēšanas, tos vajag nedaudz atdzesēt.

  
Tālāk jau pavisam vienkārši - atliek vairs tikai sasmērēt. :)  Kondensēto pienu smērēju abās riekstiņa pusēs, jo, man liekas,  ka mājās gatavoto riekstiņu viens no lielākajiem bonusiem ir tieši bagātīgs pildījums. :)

Lai labi garšo! :) Un kamēr Jūs cepat riekstiņus - es došos atvaļinājumā, tāpēc - uz tikšanos pēc apmēram nedēļas! :)

18 comments:

  1. Ai, ai - man arī šis bija ļoti mīļš nasķis bērnībā! Paldies par recepti!

    AtbildētDzēst
  2. es ar ir iegādājis veselu kaudzi ar formiņām paris gadus atpakaļ, un tagad kad luste, sacepu formiņas un groziņus kārtīgu kaudzi. un tad kā iekārojas tad tik paņem un sapilda un saņammājas.

    AtbildētDzēst
  3. Vai kā gribētos šitādus! :) bet man nav formītes... Paldies par recepti!

    AtbildētDzēst
  4. Izklausās garšīgi, būs jāiemēģina.Es pagājšgad mēģināju ļoti garšīgu recepti, bet ar visu smērēšanu ārā nenāca labi, drupa...

    AtbildētDzēst
  5. Prieks, ka Jums noderēja recepte :)
    Biene - šī ir, manuprāt, ideāla recepte - nekas nedrūp, no formiņas nāk ārā ideāli un arī garšo lieliski! :)
    Aija, lai izdodas atrast & nopirkt formītes. :)

    AtbildētDzēst
  6. Mmm... bērnības atmiņas! Burvīgi! :))

    AtbildētDzēst
  7. Gribu teikt, ka arī man riekstiņi pēc šīs receptes iznāca lieliski! Es gan formiņas nesmērēju ar taukvielu, jo tāpat viegli iznāca cepumi laukā. Atklāju arī, ka veiklāk mīklas smērēšana izdodas tad, ja auksto mīklu izrullē apmēram tādā biezumā, kādi būs riekstiņi. Tad smukāk un vieglāk ieklāt formiņās. Paldies par recepti!

    AtbildētDzēst
  8. Bia - prieks, ka izdevās & labi garšoja! :) Tava bilde tik garšīga, ka tā vien sagribējās man pašai arī atkal izcept :)

    AtbildētDzēst