svētdiena, 2011. gada 20. novembris

Rupjmaizes kārtojums


Šogad 18.novembra svētkus nesvinēju ar Staro Rīga, milzu kņadu pilsētā un salūtu krastmalā, bet brīvdienām laukos - laiskām, siltām un relaksēti mierīgām. 

Kāpēc rupjmaizes kārtojums? Šonedēļ mirkļa iespaidā nopirku veikalā jau gatavu (tādu, kas iesvērts mazā trauciņā) un man par nožēlu tas garšoja pilnīgi ne-pēc-kā, tāpēc jau braucot uz laukiem zināju, ka taisīšu rupjmaizes kārtojumu, kas turklāt, manuprāt, ir īsti piederīgs svētku tematikai. 

Esot jau laukos konstatēju, ka nav nekādu ierīču ar ko sasmalcināt maizi, kokteiļu blenderējamais kā opcija atkrita jau pašā sākumā, bet tā kā doma par rupjmaizes kārtojumu bija tik dziļa & neatceļama, tad nolēmu iztikt ar jau gatavu rupjmaizes rīvmaizi. Neskatoties uz visām niansēm ar maizi - sanāca ļoti, ļoti garšīgs. :) 
 
Vajadzēs:
1) apmēram 600g rupjmaizes rīvmaizes
2) 500g saldais krējums + cukurs pēc garšas
3) 0,5l dzērveņu vai brūkleņu ievārījums (vēlams skābens) 

Sāku ar saldā krējuma saputošanu. Kad putukrējums gatavs, var sākt taisīt/ kārtot kārtojumu. Liku šādā secībā: rīvmaize, ievārījums, rīvmaize, putukrējums un tad viss atkal no jauna.


Kad trauks ir pilns - tas arī viss - kārtojums gatavs. Tā kā man augšējo kārtu liekot izbeidzās gan putukrējums, gan ievārījums, īpašs dekorējums šoreiz izpalika. 


Ēdams pēc apmēram 24h nostāvēšanās ledusskapī. Mani novērojumi - jo ilgāk stāv, jo paliek garšīgāks. :)


Ļoti sen nebiju šo saldo taisījusi, tāpēc, dažas atziņas: 
1) apaļīgas bļodas forma nav pats labākais variants, jo diezgan pagrūti izņemt puslīdz glītu gabaliņu; 
2) pirmajā kārtā rupjmaizi nevajag ļoti biezi sabērt - man bija par biezu, tāpēc pati apakša bija sausa un ņemot traukā palika kārta ar drupačām; 
3) der arī jau gatava rupjmaizes rīvmaize vai arī man ļoti paveicās ar rīvmaizi, jo tā no tiesas garšoja pēc īstas rupjmaizes;
4) pagatavošana super ātra (max 20min) un vienkārša, ar minimālām izmaksām; 
5) sanāca tik ļoti garšīgi, ka tagad apsveru iemeslus, lai varētu uztaisīt šo saldo vēlreiz. :)

Un kāda ir Jūsu ideālā rupjmaizes kārtojuma recepte?

6 komentāri:

  1. Āāā, šis man ir viens no mīļākajiem desertiem, bet bez īstas rupjmaizes es te tādu nevaru uztaisīt, tāpēc "mielojos" ar tavējo - tā teikt, virtuāli:) Paldies!

    AtbildētDzēst
  2. Nākamā recepte, kas noteikti būs jāīsteno manā virtuvē. :)

    AtbildētDzēst
  3. Izskatās kārdinoši! :) Arī es pirms kāda laika biju gatavojusi šo gardumu. :) Patiešām īsts kārums!

    AtbildētDzēst
  4. Paldies par recepti, noteikti likšu lietā :)

    Tikmēr es iesaku izmēģināt rupmaizes vietā lietot piparkūkas.. Lielisks veids, kā atbrīvoties no piparūkām, kad tā jau apnikušas :) Man šī ideja radās, raugoties uz uzdāvātu piparkūku namiņu, par kuru ļoooti lielu interei izrādīja kaķis - tad nu bija jāglābj.. :)
    Lielisks deserts Ziemassvētkos un ārkārtīgi skaisti izskatās, ja liek glāzēs, katru kārtojumu/ porciju atsevišķi. Tas neaizņem daudz laika!
    Dekorēju ar granātābola odziņām, taču vīram tas nepatika, jo kauliņi, lūk, traucējot :)

    AtbildētDzēst