piektdiena, 2011. gada 9. decembris

Ātrā rauga mīkla


Pagājušajās brīvdienās sacepu ne tikai  bulciņas un pīrāgus, bet pie reizes arī Ziemassvētku sajūtu - nu tādu saldu, siltu, garšīgu un, protams, smaržīgu. Tā kā atkal priekšā jaunas brīvdienas - varu padalīties ar savu foršo ātrās rauga mīklas recepti, ko man iedeva draudzene. 

Vajadzēs:
1) 0,5 l piens
2) 200g margarīns/ sviests (es ņēmu konditorejas izstrādājumu margarīnu)
3) 50g presētais raugs
4) 2 tējkarotes cukurs
5) 1 tējkarote sāls
6) 800g līdz 1kg milti 

Raugu sadrupina, sajauc ar cukuru, izmaisa kamēr paliek šķidrs un nav cukura graudiņu. Tad uzsilda pienu - vajag lai ir tāds viegli siltens, savukārt margarīnu izkausē, lai būtu šķidrs. Tālāk pienu sajauc kopā ar raugu un margarīnu, visu kārtīgi izmaisa. Tad pamazām sijājot pievieno miltus. Sāli iesijā mīklā kopā ar miltiem. 
Miltus ieteicams bērt pakāpeniski un ik pa laikam apmaisīt. Ieberot visus miltus un tad maisot būs grūtāk un var izveidoties mazi miltu kunkulīši. 
Tālāk atliek mīklu izmīcīt - gatava tad, kad nekas vairs nelīp pie rokām. Ar miltu daudzumu gan jāskatās pēc situācijas - citreiz vairāk, citreiz mazāk, tāpēc norādītais daudzums aptuvens. 

Kad mīkla gatava - to apkaisa ar miltiem un liek uz 20min ledusskapī raudzēties. Man sākumā likās nereāli, ka ledusskapī var kaut kas uzrūgt, bet rūgst un kā vēl. :)

Lūk mīkla pēc raudzēšanas:


Tālāk jau viss vienkārši un brīvs fantāzijas lidojums. :)

Mēs cepām speķa pīrādziņus un pīrādziņus ar desu & sieru - pēdējie gan tāds ārpus kārtas variants, kad pirmais pildījums neplānoti beidzies, bet slinkums taisīt otru porciju. 



Savukārt saldajā kanēļmaizītes un magoņmaizītes.To pagatavošana pavisam vienkārša - mīklu izrullē, pārsmērē ar margarīnu un pārkaisa ar sajauktu cukuru un kanēli/ magonēm. Tad visu rullē garā "desā" un sagriež tik lielos gabaliņos, cik lielas vēlas bulciņas + ņemot vērā, ka cepjoties bulciņas uzpūtīsies.


Lai labi garšo & gardas Jums brīvdienas! :)

9 komentāri:

  1. "mīklu izrullē, pārsmērē ar margarīnu un pārkaisa ar sajauktu cukuru un kanēli"
    Paldies! Es nezināju, ka margarīns jāsmērē, vienmēr bēru tāpat uz sausa, un tas cukurs ne vienmēr izkusa.

    AtbildētDzēst
  2. Diāna - es pieļauju, ka tas nav vienīgais pareizais variants kā darīt, bet pati vienmēr daru šādi :) esmu mēģinājusi smērēt arī krējumu, bet secinājusi, ka man labo garšo ar margarīnu.
    turklāt margarīnu/ sviestu vajag tādā diezgan kārtīgā kārtā pārsmērēt, jo tad cepoties viss forši sakūst ar cukuru un bulciņas ir sulīgas, fantastiski gardas un nepaliek cietas :)

    AtbildētDzēst
  3. Es no šis mīklas taisīju šovakar picu! Sanāca burvīga, Paldies

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Prieks, ka sanāca & bija garšīgi! :)

      Dzēst
    2. Mīkla tiešām viegli gatavojama man ir tikai 14 gadi! :)
      liels paldies!
      Šodien taisīšu olu krēma kūciņas ;)

      Dzēst
  4. Man 68 gadi, mācos,redzēs kas sanāks,Pēteris.

    AtbildētDzēst
  5. Sanāca fantastiski gardi pīrāgi, magoņmaizītes. Un galvenais, ka ļoti ātri un gardi!

    AtbildētDzēst
  6. Mikla tiesam laba,bet uz cik grādiem un cik ilgi cept,piemēram piragus vai kanēļmaizītes.??
    Man ir elektriskā plīts

    AtbildētDzēst
  7. Nu ko mēģinu .skatīšos kas sanāks . 🤞 tik uz cik c° jācep ?

    AtbildētDzēst