otrdiena, 2012. gada 20. novembris

Sss-a-l-d-ē-j-u-m-sss (vislabākais)!


Kad svētki nosvinēti, tad ir īstais laiks mazdrusku atvilkt elpu un izbaudīt mirkli, un iepriecināt sevi ar maigu, krēmīgu, mutē kūstošu un ļoti, ļoti garšīgu paštaisītu saldējumu.

Šajā un pagājušajā vasarā bieži taisīju saldējumu mājās. Esmu izmēģinājusi milzum daudz receptes, sākot no super sarežģītām un beidzot ar vienkārši sasaldētu sulu. Ja Jūs biedē saldējuma taisīšana mājās, jo vajag to mašīnu, tad droši varu teikt - bez tās pilnīgi var iztikt un arī man tādas nav, bet visi kā viens saldējumi ir sanākuši. 

Saldējuma receptes, man liekas var iedalīt trijās lielās grupās - ar olu krēmu, bez olu krēma un sulu jeb sorberta tipa. 
Pirmais variants parasti ir viskrēmīgākie, bet arī vistreknākie un sarežģītākie, jo olu krēmu atliek pārvārīt vai pārāk karstā temperatūrā vārīt un tad tas nesanāk. Bet ja olu krēms sanāk un parasti jau tā tas arī ir, tad šiem visiem olu saldējumiem lilelākā problēma, manuprāt, ir treknums.. man garšo tāds īsts saldējums, bet sajūta, ka smaganas pēc dažām karotēm ir tādas kā ar taukiem - br.. tas nav priekš manis.
Bez olām vai sorberta saldējumi ir vieglāki, nav izteikta treknuma garša, tomēr reizēm šie saldējumi man liekas pārāk viegli jeb atkal ne pēc īsta saldējuma. 

Un tā šī saldējuma dilemma noteikti būtu turpinājusies, ja neizmēģinātu šo saldējuma recepti, kas ir i-d-e-ā-l-a, jo saldējums ir krēmīgs, nav taukains un kā par brīnumu - arī ļoti ātri un ļoti vienkārši pagatavojams. 

Vajadzēs:
1) 250g saldais krējums
2) 1 bundziņa kondensētais piens
3) 3 citroni

Sāk ar culas izspiešanu no citroniem. Citronus var likt arī vairāk/ mazāk - viss atkarīgs no tā, cik salds vai tieši otrādi - skābens garšo. 

Tālāk saputo saldo krējumu, līdz tādai vidēja biezuma konsistencei - lai nav gluži biezās putās, bet nav arī pilnīgi šķidrs. Saldam krējumam papildus cukuru neliek. Reizēm vienīgi mazdrusku smaržai pievienoju vaniļas cukuru/ esenci.


Visbeidzot sajauc visas trīs sastāvdaļas kopā. Vispirms saldo krējumu ar kondensēto pienu - daži putojieni, lai viss labi samaisās, tad citronu sulu un atkal daži putojieni, lai viss vienmērīgi sajaucies. 

Pēdējais etaps - sasaldēšana. Tā kā man nav saldējuma mašīnas, tad salieku sev ik pēc apmēram 40min telefonā atgādinājumus saldējumu apmaisīt. Apmaisīt vajag, lai neveidotos ledus kristāliņi un konsistence paliktu krēmīga.

  
Volā - tieši tik vienkārši un saldējums ir gatavs! 
Bilde ar saldējumu trauciņos šoreiz man izpalika, jo šis ir kārums, kas apēdās ļooti ātri. 

Kāda ir Jūsu saldējuma recepte?

5 komentāri:

  1. Man ir jautājums cik ilgi Tu saldē - kādas 3 stundas?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Jā, kaut kas ap 3 stundām sanāk. Tāpēc saldējumu vislabāk taisīt pa dienu :)

      Dzēst
  2. http://www.aijaslietas.blogspot.com/2012/05/jauna-era-brali-un-saldejums.html vai tik nav stipri līdzīga recepte :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Jā, mums tiešām līdzīgas receptes. :) Man šī draudzenes ieteikta. Tavējais variants ar zemenēm man bija paskrējis garām, bet kā reiz taisījos pamēģināt ar kādiem citiem augļiem/ ogām. :)

      Dzēst
  3. šitam našķim ir tikai viens trūkums... pārāk daudz jāsporto, lai varētu ar šito niekoties... Veicās tiem, kas tieviņie :D

    AtbildētDzēst