ceturtdiena, 2011. gada 20. oktobris

Rokdarbnieka sapņu krūze & zeķu dzijas


Manā blogbūšanā bija iestājusies tieši nedēļu ilga pauze..  sākotnēji tā bija saistīta ar datortehnikas apdeitu un uzlabojumiem mūsmājās, līdz beidzās ar rudenīgu saslimšanu no manas puses. Es gan joprojām par rudeni, tomēr tik slikti no tiesas sen nebiju jutusies un tādu temperatūru sev vispār neatceros.

Ar šodienu gan jūtos nesalīdzināmi labāk :) tāpēc, kā solīju dalos ar saviem zeķu jaunieguvumiem, bet vēl pirms tiem - nevaru atturēties nepastāstījusi par kādu absolūti fantastisku vietu, kur biju pagājušajās brīvdienās - Piebalgas porcelāna fabrika

Tieši no turienes man ir šī super smukā & stilīgā krūze ar adītām porcelāna pīnēm.


Bet ja runājam par pašu Porcelāna fabriku - tajā darbojas ļoti jauka ģimene, kas ne tikai uz vietas visus traukus cep, bet daļai izstrādājumu ir arī viņu oriģināldizains. Bez šādām krūzēm ir arī pavisam vienkārši un gludi trauki, kurus iespējams vai nu apgleznot pašam uz vietas vai nopirkt dažādu pieaicinātu mākslinieku gleznojumus. Iepriekš piesakoties, iespējama arī ekskursija pa pašu fabriku - tā gan man šoreiz izpalika, bet pavisam noteikti tur gribas atgriezties vēlreiz. Turklāt fabrikas saloniņš atrodas ļoti skaistās restaurētās Vecpiebalgas muižas telpās. Tā kā - ja vien Jums kādas darīšanas uz šo pusi - no tiesas iesaku piestāt.  :)

Atgriežoties pie dzijām, lūk, mans šīs rudens/ ziemas sezonas papildinājums:


Jau otro gadu zeķu dziju pasūtu no šejienes. Par labu ne-pirkšanai tepat uz vietas vietējos dziju veikalos esmu nosvērusies galvenokārt dēļ cenas un kvalitātes attiecības. Sūtot no šejienes gan ir jāņem vērā vairākas nianses - nevar pasūtīt tikai dažas fices, bet noteikts daudzums, kā arī nav prognozējams kādas tieši krāsas būs. Tāpēc visideālākais variants, manuprāt, ir saorganizēt ar draudzenēm vai paziņām koppasūtijumu, jo tad pavisam noteikti izdosies samenedžēt krāsas un daudzumus. 

Attiecībā uz dzijas kvalitāti - varu teikt tikai to labāko, jo tagad pēc tieši vienas sezonas valkāšanas pagājušajā gadā adītās zeķes joprojām nav nedz izdilušās, nedz savēlušās, nedz pašrocīgi mainījušas savu sākotnēji plānoto izmēru. 

No šādām divām mazajām ficītēm (ap 100g) man sanāk vai nu divi pāri 38-39 izmēra zeķes vai vienas vīriešu 44 + atkarībā no izmēra vēl varbūt nedaudz paliek arī pāri. 

 
Un jā - nedomājiet, ka visas dzijas pamatā bija zilas, kā, iespējams, varētu šķist no bildēm. Es šoreiz pati nesūtīju un biju pievienojusies koppasūtijumam (vēlreiz - paldies organizētājai!) un man pat bija iespēja izvēlēties krāsas, kuru izvēlē šogad vadījos pēc absolūti sausiem matemātikas principiem - kas būs potenciālie zeķu valkātāji un kādas krāsas būtu vispraktiskākās.

Nu ko - aiziet adīt! :) Man jau vienas zeķes iesāktas! :) 


9 komentāri:

  1. krūze patiešām fantastiska - es Ražots Latvijā izstādē redzēju līdzīgas krūzītes, tikai ar mežģīņu rakstiem - izskatījās pēc īstām mežģīnēm iekš porcelāna iemudžinātām, bet meitene apgalvoja, ka tikai mežģīņu nospiedumi. Īpaši smuki tie izskatījās, kad mežģīņu daļa bija iekrāsota citā krāsiņā :) Arī nodomāju, ka Piebalgas porcelāna fabrikas stends, bet izrādījās, ka divu meiteņu autordarbi (žēl, ka viņām nebija ne vizītkaršu, ne citu izdales materiālu, pat neatceros, kā viņas sauc)

    AtbildētDzēst
  2. Inese, man Piebalgas porcelāna fabrika bija jaunatklājums, tāpēc laikam dubultā biju pārsteigta par tur redzēto skaistumu :)
    Šī adītā arī esot tieši tā taisīta, ka pīnes un citi adījuma faktūras elementi ir nospiedums no reāla adījuma. Un pataustot tas tik tiešām tā arī jūtams. :)
    Hm.. es arī biju ražots latvijā, bet tās mežģīņu krūzes esmu kaut kā palaidusi garām..

    AtbildētDzēst
  3. Krūzīte vienkārši burvīga! Un lai Tev daudz iedvesmas adīt no tik skaistām dzijām! :)

    AtbildētDzēst
  4. super krūzīte :)
    kad es saņemšos beidzot kādu zeķi iesākt, nezinu :D

    AtbildētDzēst
  5. Brīnišķīgi. Es arī esmu sākusi zeķes, ko domājies! Sev! No Tavas dzijas! (Man liekas, gadus astoņus neko sev neesmu adījusi, ja ne visus desmit. Pēdējais laiks!)
    Tev tā zeķe ir no četrkārtīgas vai seškārtīgas dzijas? Es redzu, ka Tev ir 48 valdziņi, un man ir aizdomas, ka es savējai esmu uzmetusi par daudz, lai gan rēķināju pēc paraudziņa.

    AtbildētDzēst
  6. Nē, vari neatbildēt, es aiztinu uz ierakstu ar tām zeķītēm, kas ir no tādas pašas dzijas kā manējā, un redzu, ka tām arī ir pa 48 valdziņiem, nu man ir pilnīgi skaidrs, ka man ir par daudz uzmesti.

    AtbildētDzēst
  7. Paldies, meitenes :)

    Diāna, Tu esi pareizi izskaitījusi - man 48 valdziņi, adu ar 3mm adatām un gan šī dzija, gan tā, kas Tev ir 4kārtīgā. Man pašai ir 38/39 izmērs un esmu nonākusi pie atziņas, ka 48 valdziņi ir visideālākais lielums, tostarp arī 37 izmēram, jo zeķe sanāk tieši ap kāju un pat pavalkājot nekļūst liela un vaļīga. Bet visvairāk man prieks, ka adi sev, tā kā gaidīšu bildes :)

    AtbildētDzēst
  8. Šīs feinās krūzītes redzēju arī Kalnciema tirdziņā :))

    AtbildētDzēst
  9. :))) Skaista krūze rokdarbniecei! Noteikti adīšana iet no rokas! :))) prieks par piebaldzēniem, ka viņiem tāda fabrika :)))
    Dziju krājumi smuki un zeķītes šķiet pa visam drīz vajadzēs - paliek vēsāks pat pie mums Jūrmalā.

    AtbildētDzēst